Felkel a Vérhold.
A vérfátyol lehull.
A bajnokok versenye kezdetét veszi.
Minden újabb generációban a Vérhold felkelésekor Ilvernath városának hét családja megnevez egy-egy bajnokot, akik egy életre-halálra szóló tornán mérkőznek meg egymással.
A díj? A magas mágia titkos forrása feletti kizárólagos ellenőrzés megszerzése: ez a világ leghatalmasabb erőforrása, amelyről azt hitték, már régen kimerült.
De ezúttal a verseny máshogy alakul: az egész világ megtudja, mi is történik Ilvernath városában, és lelepleződnek a családok féltve őrzött titkai is. A hét új bajnok ezzel reflektorfénybe kerül, és ráadásul el kell dönteniük, mit is kezdjenek a kiszivárgott stratégiákkal, titkokkal, és legfőképpen a többi család gyenge pontjaival. Így a verseny fiatal résztvevői választás elé kerülnek: vagy elfogadják a sorsukat, vagy átírják a verseny megszokott forgatókönyvét, ezzel együtt történelmi örökségüket is.
Bárhogy is döntenek, a történetük nem íródhat mással, csakis vérrel.