Gyakran ismételt kérdések

Milyen formátumban kapom meg a megvásárolt kötetet?

Az olvas.hu-n kizárólag epub kiterjesztésű e-könyveket forgalmazunk. Az epub formátum alkalmas arra, hogy a betűméretet kedve szerint módosítsa, így a szöveg képernyőmérettől függetlenül, kényelmesen olvasható bármilyen telefonon (mind iPhone, mind Android készülékeken), tableten, e-könyv-olvasókon vagy személyi számítógépeken.

Mi az e-könyv-vásárlás menete?

Kattintson a kiválasztott termékre, majd a termék adatlapján a ’Kosárba’ gombra. Ezután kattintson a képernyő jobb felső sarkában lévő ’Kosár’ gombra. Amennyiben rendelkezik kuponnal, írja be az azon található kuponkódot a ’Kupon beváltása’ alatti mezőbe, és kattintson a ’Beváltás’ gombra. Ha nincs kuponja, hagyja ki ezt a lépést. Ezután kattintson a ’Tovább a rendeléshez’ gombra. Amennyiben még nem regisztrált az oldalra, kattintson a ’Regisztráció’ vagy a ’Belépés Facebookkal’ gombokra, vagy amennyiben már korábban elvégezte a regisztrációt, lépjen be az oldalra. Válassza ki a fizetési módot, adja meg a szükséges adatokat, és lépjen tovább a ’Tovább az összesítéshez’ gombra kattintva. Ellenőrizze a korábban bevitt adatokat, és ha mindent rendben talál, kattintson a ’Fizetés’ gombra. A fizetés elvégzése után, a számla e-mailben fog megérkezni. Az olvas.hu-n pedig a jobb felső sarokban lévő ’Profilom’ gombra kattintva beléphet a Könyvespolc menüpontba, ahonnan letöltheti a megvásárolt e-könyvet.

Hogyan tudom megnyitni az e-könyvet?
  • E-könyv-olvasón:

    • Az e-könyveket Koobe, Pocketbook és egyéb olyan e-könyv-olvasók segítségével tudja megnyitni, amelyek támogatják az epub verziót: a készülékhez kapott kábel segítségével csatlakoztassa e-könyv-olvasóját a forráshoz (telefon vagy személyi számítógép), ahonnan letöltheti a megvásárolt könyveket. A Letölthető formátumok között válassza ki az epub kiterjesztést.

    • A Kindle e-könyv-olvasó sajnos nem alkalmas epub kiterjesztésű fájlok megnyitására.

  • Telefonon:

    • Androidos készüléken töltse le az ingyenes Bluefire Reader vagy Pocketbook alkalmazásokat a Google Play áruházból. Töltse le a megvásárolt könyveket a telefonjára, az appokba belépve pedig meg fognak jelenni a telefonon található e-könyvek. Amennyiben nem találja a listán a keresett e-könyvet, kattintson a letöltött epub fájlra, és válassza ki, hogy milyen alkalmazásban kívánja megnyitni a könyvet.

    • iPad vagy iPhone készülékén töltse le a megvásárolt e-könyvét, majd nyissa meg azt, kiválasztva az iBooks alkalmazást. Ne felejtse el kiválasztani az epub formátumot! Az alkalmazást nem kell külön letölteni, mivel alapból telepítve van a készülékeken.

  • Windows mobilon az epub fájlok FBReader vagy Freda ebook reader segítségével nyithatóak meg.

  • Személyi számítógépen (PC, MAC) a következő programok segítségével tudja megnyitni a megvásárolt epub fájlokat:

    • FBReader

    • Calibre

A megvásárolt e-könyveket hányszor lehet letölteni?

A megvásárolt e-könyvek bármennyi eszközre, korlátlan mennyiségben letölthetőek belépést követően, a Profil oldal Könyvespolc menüpontjából.

Ki tudom nyomtatni az e-könyvet?

E-könyveink olyan titkosított fájlok, amelyek Adobe DRM másolásvédelemmel vannak ellátva, és tartalmazzák a vásárló nevét, valamint a tranzakciós adatokat. Mivel a kiadványok jogvédelem alatt állnak, ezért ezeknek a műveknek a sokszorosítása/nyomtatása jogi következményeket vonhat maga után, ezért szigorúan tilos.

Mégsem kérem az e-könyvet. Visszakaphatom a pénzem?

A hatályos 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján az elállási jog nem érvényesíthető teljesített e-könyvet magába foglaló rendelés esetén. A pontos megfogalmazást lásd itt:

  • 29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti jogát nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
Milyen fizetési módok vannak az oldalon?
  • Webáruházunkban többféle fizetési mód választható:

    • Készpénzzel fizetek az átvételkor

    • Online, bankkártyával fizetek

    • Átutalás (csak iskolai/tanári rendelés esetén)

    • Csekk (csak iskolai/tanári rendelés esetén)

  • Készpénzes fizetés esetében kétféle szállítási mód választható: házhozszállítás GLS futárszolgálattal vagy GLS csomagpontra szállítás. Ha ezt a fizetési módot választja, akkor a rendelés leadását követően, a rendelés átvételekor tudja a vásárolt termékek árát kifizetni készpénzben vagy bankkártyával.

  • Online, bankkártyás fizetés esetében szintén kétféle szállítási mód választható: házhoz szállítás GLS futárszolgálattal vagy GLS csomagpontra szállítás. A fizetés a K&H rendszerén keresztül történik. A fizetéshez a következő kártyatípusok használhatóak:

    • Visa

    • JCB

    • EUROCARD/MasterCard

    • Cirrus Maestro (K&H Bank által kibocsátott)

    • Visa Electron (K&H Bank által kibocsátott)

    • Elektronikus - A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben tudjuk elfogadni, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi. Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.

  • GLS csomagpontnál a bankkártyás és készpénzes fizetési mód változó az egyes csomagpontoknál, így választás előtt mindenképpen tájékozódjon az adott pont fizetési lehetőségeiről!

Milyen szállítási módok érhetőek el az oldalon?

Az oldalon a házhoz szállítás és a GLS csomagpontra szállítás között lehet választani.

  • Házhoz szállítás: A rendelés kiszállítását a GLS futárszolgálat végzi, amelynek díja 7999 Ft rendelési összegig 1100Ft, 8000 Ft rendelési összeg felett 0 Ft. A rendelés feladásáról e-mailben küldünk értesítést, a kiszállítás napján pedig újabb e-mailes és SMS értesítést fog kapni. A futárral az utóbbi e-mailben és SMS-ben megadott telefonszámon tudja felvenni a kapcsolatot. Munkanapokon 14 óráig beérkező rendeléseket akár még az adott napon feldolgozzuk és átadjuk a futárszolgálatnak. A várakozási idő várhatóan 1-7 munkanap lehet.
  • GLS csomagpont: Magyarország 200 településén már több mint 500 GLS csomagpont közül lehet választani.

    • A GLS a feladást követően 1 munkanapon belül kiszállítja az árut a kiválasztott GLS csomagpontba, majd értesítőt küld a címzettnek arról, hogy a csomagja megérkezett. Az értesítés után 5 munkanapon belül bármikor átvehető a küldemény, figyelembe véve a csomagátvevőhelyek nyitva tartási idejét. Az online megrendelésnél akár 4 átvevő is megadható.

    • A harmadik munkanaptól ismételt értesítőt küld a GLS, ha az áru még a GLS csomagpontban van.

    • A kiszállítás díja 7999 Ft rendelési összegig 1100 Ft, 8000 Ft rendelési összeg felett 0 Ft.

    • Munkanapokon 14 óráig beérkező rendeléseket akár még az adott napon feldolgozzuk és átadjuk a futárszolgálatnak. A várakozási idő maximum 7 munkanap lehet.

Milyen futárszolgálattal küldi a kiadó a csomagomat?

Cégünk a GLS futárszolgálattal van kapcsolatban.

Hogyan tudom felhasználni a kuponkódot?

Tegye a kiválasztott termékeket a kosárba. Kattintson a jobb felső sarokban lévő ’Kosár’ gombra. A kosárban a termékek alatt a ’Kupon beváltása’ alatt írja be a ’Kuponkód’ mezőbe a kuponon szereplő kuponkódot, majd kattintson a beváltásra. Vigye végig a megrendelést.

Összevonható-e a kupon nyújtotta kedvezmény más akciókkal?

Ez kupononként változhat, így fontos tájékozódni a részletekről az adott kupon leírásában!

Meddig érvényes a kuponom?

Ez kupononként változhat, így fontos tájékozódni a részletekről az adott kupon leírásában!

Nem működik a kuponom. Mit tehetek?
  • Ellenőrizze a következő pontokat a kupon leírásában:

    • a leírásban megadott termékekre próbálja-e felhasználni a kupont,

    • a megfelelő mennyiségű vagy végösszegű termék szerepel-e a kosárban (amennyiben ez a feltétel szerepel a leírásban),

    • nem szerepel-e elírás a beírt kuponkódban,

    • a kupon lejárati ideje.

  • Amennyiben nem találja a hiba forrását, kérjük, lépjen velünk kapcsolatba az info@olvas.hu e-mail-címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon!

Mi az előjegyzés menete?

Ha egy könyvnél az ’Előjegyzem’ gombra kattint, a weboldal egy e-mail-címet fog kérni, amelyre visszaigazoló e-mailt küldünk a könyv adataival. Amikor a könyv rendelhető státuszba kerül, a rendszer ismét e-mailben fogja értesíteni az előjegyzőt a megjelenésről, így lehetősége lesz a rendelési folyamat elindítására.

Kapok kedvezményt az előjegyzett könyvekre?

Az előjegyzett könyvekre a megjelenés után érvényes az oldalon adott 10%-os alapkedvezmény.

Mikor kapom meg az előjegyzett könyveket?

Amikor az előjegyzett könyv rendelhető státuszba kerül, az értesítő e-mail azonnal kiküldésre kerül, így lehetőség van az azonnali megrendelésre. A könyvtől függően a szállítási idő 1-7 munkanapot vehet igénybe.

Hol látom a kedvezményes árat?

A kedvezményes árak akkor látszanak, miután a kiválasztott termékeket kosárba rakja, és a képernyő jobb felső sarkában lévő ’Kosár’ gombra kattint. A kosár oldalán megjelenik majd a termékek bolti ára, a kapott kedvezmény és a kedvezményes végső ár is.

Mikor kell adószámot megadni?

Adószám megadása akkor szükséges, amennyiben intézmény, egyéni vállalkozó, iskola stb. adataival kérik a számlát (elszámoláshoz kötelező adat).

Hanganyagok és mintaoldalak letöltése

Hanganyagok: egyes nyelvkönyvekhez az oldalon letölthető hanganyagok kapcsolódhatnak, amelyeket a termék oldalán, a ’Kosár’ gomb alatt a ’Letöltések’ fülön lehet letölteni.

Mintaoldalak: egyes segédkönyvekhez, szótárakhoz mintaoldalakat biztosítunk, amelyek betekintést nyújtanak a kiadványok beltartalmába. Ezeket PDF formátumban lehet letölteni a termék oldalán, a ’Kosár’ gomb alatt a ’Letöltések’ fülön.

Hogyan találom meg a szükséges adószámot?

A rendelés leadása előtt egyeztessen az iskola gazdasági munkatársával, vagy a rendelés leadásához szükséges adószámot a következő linken keresheti meg: https://www.nav.gov.hu/nav/adatbazisok/adatbleker/afaalanyok/afaalanyok_egyszeru

Milyen fizetési módok közül választhatok?
  • Webáruházunkban többféle fizetési mód választható:

    • Készpénzzel fizetek az átvételkor

    • Online, bankkártyával fizetek

    • Átutalás (csak iskolai/tanári rendelés esetén)

    • Csekk (csak iskolai/tanári rendelés esetén)

  • Készpénzes fizetés esetében kétféle szállítási mód választható: házhoz szállítás GLS futárszolgálattal vagy GLS csomagpontra szállítás. Ha ezt a fizetési módot választja, akkor a rendelés leadását követően, a rendelés átvételekor tudja a vásárolt termékek árát kifizetni készpénzben vagy bankkártyával.

  • Online, bankkártyás fizetés esetében szintén kétféle szállítási mód választható: házhoz szállítás GLS futárszolgálattal vagy GLS csomagpontra szállítás. A fizetés a K&H rendszerén keresztül történik. A fizetéshez a következő kártyatípusok használhatóak:

    • Visa

    • JCB

    • EUROCARD/MasterCard

    • Cirrus Maestro (K&H Bank által kibocsátott)

    • Visa Electron (K&H Bank által kibocsátott)

    • Elektronikus - A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben tudjuk elfogadni, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi. Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.

    • GLS csomagpontnál a bankkártyás és készpénzes fizetési mód változó az egyes csomagpontoknál, így választás előtt mindenképpen tájékozódjon az adott pont fizetési lehetőségeiről!

  • Átutalás (csak iskolai/tanári rendelés esetén)

    • A csomag kézhezvételét követően a benne található számla segítségével utalhatja el a vételárat. A közlemény rovatban a számla sorszámát kérjük feltüntetni. A fizetési határidő a számlakiállítást követő 14 nap.

  • Csekk (csak iskolai/tanári rendelés esetén)

    • A csomag kézhezvételét követően a benne található csekk segítségével, postai úton fizetheti be a vételárat. A fizetési határidő a számlakiállítást követő 14 nap.

Mennyi idő alatt kapom meg a rendelésemet?

A szállítási idő a leadástól számítva 1-5 munkanap.

Hogyan tudom módosítani a rendelésemet?

Amennyiben még nem kapott értesítést a kiszállításról, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunknak az info@olvas.hu e-mail-címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon a módosítási igényét, megadva a rendelési azonosítóját.

Nem azt kaptam, amit rendeltem. Mit tehetek?

Amennyiben csomagjában a megrendeltektől eltérő kiadványokat talál, kérjük, hogy ezt mielőbb jelezze ügyfélszolgálatunknál az info@olvas.hu e-mail-címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon, és gondoskodunk a kiadványok mielőbbi, díjmentes cseréjéről.

Sérült könyvet kaptam. Mit tehetek?
  • Sérült doboz/csomagolás esetében: Amennyiben a futár sérült csomagot kísérel meg átadni önnek, kérjük, ne vegye át a csomagot, hanem vetessen fel egy jegyzőkönyvet a futárral! Utólagos reklamációt a csomag fizikai sérüléséről jegyzőkönyv nélkül nem áll módunkban elfogadni.

  • Sérült beltartalom esetében: Ha a sérülést csak akkor vette észre, amikor már átvette a csomagot, kérjük, ezt mielőbb jelezze ügyfélszolgálatunknál az info@olvas.hu e-mail címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon az alábbi adatok megadásával:

    • rendelési azonosító,

    • sérülés leírása.

    • Kérjük, hogy az ügyintézés meggyorsítása érdekében csatoljon fotókat is a sérült kiadványokról!

Nem azt kaptam, amit rendeltem. Mit tehetek?

Amennyiben csomagjában a megrendeltektől eltérő kiadványokat talál, kérjük, ezt mielőbb jelezze ügyfélszolgálatunknál az info@olvas.hu e-mail-címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon, és gondoskodunk a kiadványok mielőbbi, díjmentes cseréjéről.

Sérült könyvet kaptam. Mit tehetek?
  • Sérült doboz/csomagolás esetében: Amennyiben a futár sérült csomagot kísérel meg átadni önnek, kérjük, ne vegye át a csomagot, hanem vetessen fel egy jegyzőkönyvet a futárral! Utólagos reklamációt a csomag fizikai sérüléséről jegyzőkönyv nélkül nem áll módunkban elfogadni.

  • Sérült beltartalom esetében: Ha a sérülést csak akkor vette észre, amikor már átvette a csomagot, kérjük, ezt mielőbb jelezze ügyfélszolgálatunknál az info@olvas.hu e-mail címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon az alábbi adatok megadásával:

    • rendelési azonosító,

    • sérülés leírása.

    • Kérjük, hogy az ügyintézés meggyorsítása érdekében csatoljon fotókat is a sérült kiadványokról!

Mennyi idő alatt kapom meg a rendelésemet?

Munkanapokon 14 óráig beérkező rendeléseket akár még az adott napon feldolgozzuk és átadjuk a futárszolgálatnak. A várakozási idő várhatóan 1-7 munkanap lehet.

Mégsem kérem a csomagot. Mi kell tennem?

Amennyiben úgy dönt, hogy mégsem kéri a csomagot, kérjük, ezt mielőbb jelezze ügyfélszolgálatunknál az info@olvas.hu e-mail-címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon!

Nem tudtam átvenni a csomagot. Kérhetem újból a szállítását?

Az át nem vett csomagokat plusz 799Ft-os postaköltség felszámítása mellett tudjuk újra kiküldeni, amelyet az átvételnél készpénzzel vagy bankkártyával tud kifizetni.

Hanganyagok és beleolvasók, mintaoldalak letöltése
  • Beleolvasók: a beleolvasó egy regény általában első 20-40 oldalát tartalmazó rövid, PDF formátumú verziója, amely az adott könyv termékoldalán, a ’Kosárba’ gomb alatti ’Beleolvasók’ fülön, a ’Letöltés’ gombra kattintva tölthető le.

  • Hanganyagok: egyes nyelvkönyvekhez az oldalon letölthető hanganyagok kapcsolódhatnak, amelyeket a termék oldalán, a ’Kosár’ gomb alatt a ’Letöltések’ fülön lehet letölteni.

  • Mintaoldalak: egyes segédkönyvekhez, szótárakhoz mintaoldalakat biztosítunk, amelyek betekintést nyújtanak a kiadványok beltartalmába. Ezeket PDF formátumban lehet letölteni a termék oldalán, a ’Kosár’ gomb alatt a ’Letöltések’ fülön.

Melyik a rendelési azonosítóm?

A rendelési azonosító a rendelést követően kapott, a rendelést visszaigazoló e-mailben található, a Megrendelés adatai rész első sorában.

Mit tehetek, ha nem kaptam visszaigazoló e-mailt a megrendelésről?

Kérjük, hogy ellenőrizze az e-mailjeit a SPAM és PROMÓCIÓ mappákban is. Amennyiben a rendelés leadását követően 5 percen belül nem érkezik meg az e-mail, kérjük, vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal az info@olvas.hu e-mail-címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon!

Tudok-e módosítani a rendelésen?

Amennyiben még nem kapott értesítést a kiszállításról, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunknak az info@olvas.hu e-mail-címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon a módosítási igényét, megadva a rendelési azonosítóját. Ha a szállítás feladásáról szóló e-mailt már megkapta, már nem tudjuk módosítani a csomag tartalmát.

A rendelés leadását követően tudok törölni terméket a rendelésből?

Amennyiben még nem kapott értesítést a kiszállításról, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunknak az info@olvas.hu e-mail-címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon a módosítási igényét, megadva a rendelési azonosítóját. Ha a szállítás feladásáról szóló e-mailt már megkapta, már nem tudjuk módosítani a csomag tartalmát. Igény esetén postai úton tudja visszajuttatni hozzánk a nem kívánt terméket, ennek díját a feladó állja. A csomag megérkezése után a nem kívánt termék árát visszatérítjük.

Hogyan tudom törölni a rendelésem?

Amennyiben úgy dönt, hogy szeretné törölni rendelését, kérjük, ezt mielőbb jelezze ügyfélszolgálatunknál az info@olvas.hu e-mail-címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon!

Hogyan tudok terméket visszaküldeni?
  • Három esetben tudunk visszaküldött termékeket fogadni:

    • ha a termékek sérülten érkeztek,

    • ha rossz termék érkezett a rendelésben, illetve

    • ha a vásárló eláll a vásárlástól.

  • Sérült termék: Ha a terméket sérülten vette át a futártól vagy a GLS csomagpontról, kérjük, ezt mielőbb jelezze ügyfélszolgálatunknál az info@olvas.hu e-mail-címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon.

  • Rossz termék átvétele esetén a terméket díjmentesen cseréljük. Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a megadott elérhetőségeinkért.

  • Elállás esetén postai úton tudja visszajuttatni hozzánk a nem kívánt kiadványokat. Ennek díját a feladó állja. A csomag megérkezése után a nem kívánt termékek árát visszatérítjük.

Hol tart a rendelésem?

A rendelés leadása után a várakozási idő várhatóan 7 munkanap lehet. A rendelés feladásának napján e-mailes értesítést küldünk. Amennyiben 7 napon túl sem érkezik e-mail, a következő elérhetőségeken érdeklődjön ügyfélszolgálatunkon: az info@olvas.hu e-mail-címen vagy a 06 (62) 548-444-as telefonszámon.